Ett litet barn håller en vuxen i handen på promenaden. En hund går framför dem.

Barn och familj

Öppen förskola, fritidsgrupper för skolbarn och körer och musikundervisning. Det finns mycket roligt att göra i kyrkan på Tjörn!

Öppen förskola

Kom och lek, prata och umgås i Svenska kyrkans öppna förskola. Det finns flera grupper runt om på Tjörn. Varmt välkommen!

För barn i Kållekärr

Välkommen till Stenkyrka församlings barngrupper i Kållekärr! Här finns verksamhet för barn i årskurs 1-6.

För barn i Myggenäs

Välkommen till Valla församlings barngrupper! Här finns verksamhet för barn 0 år till årskurs 6.

För barn i Rönnäng

Välkommen till Rönnängs församlings barngrupper! Här finns verksamhet för barn 0 år till årskurs 6.

För barn i Skärhamn

Välkommen till Stenkyrka församlings barngrupper i Skärhamn! Här finns verksamhet för barn 0 år till årskurs 6.

Musik och kultur

I kyrkan på Tjörn hittar du ett brett utbud av konserter och kulturprogram. Kom och lyssna eller sjung själv i någon av våra körer!

Stöd och hjälp för barn och unga

Livbojen Tjörn

På Livbojen finns det grupper för barn och ungdomar med separerade föräldrar eller med någon i sin närhet som dricker för mycket alkohol, missbrukar droger, mår psykiskt dåligt eller för barn som har bevittnat våld. Livbojen är ett samarbete mellan Tjörns kommun och Svenska kyrkan Tjörn.