Det händer i kyrkan i sommar

Nyhet Publicerad Ändrad

Gå en pilgrimsvandring, utforska våra kyrkor, besök ett våffelcafé, njut av sommarmusik eller följ med på spännande guidningar. I Svenska kyrkan Tjörn kan du ta del av det historiska kulturarvet och delta i olika aktiviteter för hela familjen. Här kan du också bara ta en paus en stund. Välkommen till kyrkan!

Sommarkyrka är ett samlingsnamn för olika aktiviteter som Svenska kyrkan erbjuder under sommaren. Svenska kyrkan Tjörn bjuder på upplevelser och aktiviteter för hela familjen. I sommar kan du till exempel sjunga i sommarkören eller gå en kurs i låtspel med tre proffsmusiker. Du kan lyssna på kloka föredragshållare, besöka en utställning eller lära dig mer om Tjörns historia. Här kan du fira gudstjänst både i kyrkorna och ute i naturen. Välkommen till en plats där du kan hitta lugn och stillhet, glädje och gemenskap.

Att leva hoppfullt i utmanande tider

Ärkebiskop emerita Antje Jackelén föreläser. Torsdag 8 augusti kl 19.00 , Klövedals kyrka. Välkommen!

Utsikt över Klädesholmen med havet i bakgrunden.

Gudstjänst och kalender

Svenska kyrkan Tjörns kalender med musik- och kulturprogram, aktiviteter och gudstjänster. Välkommen!

Klövedals kyrka

Välkommen till våra kyrkor!

Kyrkorna är öppna för enskilt besök tisdag till fredag klockan 10.00 till 16.00.