Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör ansvarar du för växel och administration i samband med bokningar av kyrkliga handlingar, uthyrning, bemanning etcetera.
Du hanterar även fakturor i ekonomisystem, beställningar, posthantering och liknande uppgifter. Du kommer ansvara för att bevaka och administrera ärenden som kommer in till kansliet.
Rollen kan också komma att innebära administration kring nya processer och interna projekt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill arbeta med andra människor och är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar ansvar för dina uppgifter, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är lösningsorienterad. Du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har
- Erfarenhet av administrativt arbete.
- Erfarenhet av att aktivt bidra till att utveckla och effektivisera ditt uppdrag.
- Mycket god datorvana och erfarenhet att arbeta i Office 365.
- God kunskap att uttrycka dig väl i tal och skrift.
- Vi utgår från att du delar Svenska kyrkans värdegrund.
Information och ansökan
Omfattning 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök senast 23 februari 2025.
Välkommen med din ansökan till tjorn.pastorat@svenskakyrkan.se
För mer information och frågor
Lorina Björkman, enhetschef
0733-230 519
lorina.bjorkman@svenskakyrkan.se
Christina Grenabo, kyrkoherde
0733-24 05 88
christina.grenabo@svenskakyrkan.se
Fackligt ombud
Vision
Stefan Haugsnes
0722-26 07 33
stefan.haugsnes@svenskakyrkan.se