Musik i sommarkväll

Njut av allt från soul till visor, psalmer, gospel och folkmusik runtom i Toarpsbygden. Toarps församling bjuder återigen in till en sommar full av musikaliska upplevelser. Alltid fri entré, en frivillig kollekt tas upp vid varje tillfälle som går till olika hjälpinsatser för människor som behöver hjälp och stöd. Varmt välkommen!

3 JULI

Kl. 19.30 i Rångedala kyrka

Salamander –  Marita Johansson på sång, gitarr, tamburin och fingercymbaler. Jonas Liljeström på fiol, ramtrumma och sång. De spelar musik ur olika judiska traditioner. Repertoaren utgörs av sefardiskjudiska visor från Medelhavsområdet, andliga visor ur de chassidiska judarnas tradition samt en aning klezmer.

Anna Boman Hald på flöjt och Björn Hald på gitarr och sång.

21 JULI

Kl 18.00 i Ljushults kyrka

Boman Hald –  en duo bestående av Anna Boman Hald på flöjt och Björn Hald på gitarr och sång. De spelar nya och äldre psalmer i egna arrangemang. Vissa har givits en ny musikalisk dräkt, andra är traditionella men ändå lekfulla. De hoppas kunna visa att psalmer är en skatt med musikalisk bredd som inte nödvändigtvis behöver låta som man är van vid.

14 AUGUSTI

Kl. 19.30 Rångedala kyrka

Till Dig - Susanna Mehrdadpoor, Sara Persdotter och Ulrika Wiström bjuder oss på Gott och Blandat Summer Edition. En härlig blandning av somriga och vackra toner.

Mikaela Johansson Foto: Simon Johansson

25 AUGUSTI

Kl. 18.00 i Ljushults kyrka

Mikaela Simonsson, små steg
- Mikaela är låtskrivare och producent. I musiken har hon gjort sig känd för sina texter där hon reflekterar med insikt och ödmjukhet över livet, utan att för den skull leverera färdiga svar.