Kul för barn och unga i höst

Lek, sång, pyssel och gött häng. Grupper och körer för barn 0-15 år. Hitta det som passar ditt barn bäst!

Barn 0-5 år:

Kyrkans öppna förskola, 0-5 år

Vi leker, pysslar och sjunger. Öppet till och med v28, måndag kl 9-12 i Tölö kyrka och tisdag kl 9-12 i Varlakyrkan. Ingen anmälan.

Baby- och barnrytmik i Varla, 3 mån-14 mån

Sång, dans, ramsor och fika i åldersindelade rytmikgrupper. Tisdagar i Varlakyrkan. Start vecka 36. Anmälan krävs. Läs mer.

Barntimmar, 3-5 år i Älvsåker

Lek, sång, pyssel och bibelberättelser för de lite mindre barnen. Måndagar kl 9-11. Start vecka 36. Anmälan krävs.

Årskurs 0-7:

Kulgrupper, åk 0-7 i Älvsåker

Vi gör allt möjligt när vi ses! Vi fikar, pysslar, tävlar, leker, bakar, ser på film och pratar om olika bibelberättelser. Start vecka 36. Anmälan krävs.

Tre skrattande flickor spritsar i ett kök.

After School, åk 3-7 i Varla

Fika, lek, pyssel och roliga aktiviteter efter skolan. Måndagar kl 13-15 i Varlakyrkan. Start vecka 36. Ingen anmälan.

En pojke med vit skjorta står med notblad i famnen. Personer i svart kostym står runt om.

Kungsbacka gosskör, 7-19 år

En kör för killar i åldrarna 6-19 år som gillar att sjunga! Här finns möjlighet att utvecklas i en målmedveten kör. Tisdagar kl 17-18 på Mötesplats Spira och i Kungsbacka kyrka. Anmälan krävs.

Barnkör från åk 1 i Älvsåker

För barn från 7 år som tycker att det är roligt att sjunga. Lär dig mer om din röst och musikens grunder tillsammans med andra barn. Exakt dag och tid meddelas i augusti. Anmälan krävs.

Årskurs 8+ :

Ungdomsgrupp i Varla, åk 8+

Kul häng och roliga aktiviteter efter skolan. Varannan måndag kl 15-18 och varje onsdag kl 18-21 i Varlakyrkan. Ingen anmälan - drop in!

En ung kille ler mot kameran och gör peace-tecken med händerna. Hans kompisar står bredvid.

3G i Älvsåker, åk 8+

3G står för Gud, Glädje och Gemenskap och är för dig som är mellan 14-20 år. Spännande och roliga aktiviteter som t ex pingis, biljard, tv-spel och tävlingar. Varje kväll startar med café. Onsdagar kl 18.30-21 i Älvsåkers församlingshem. Ingen anmälan!

Luciakören, åk 8+

Vill du sjunga i luciatåg? Vara med i luciakören och öva inför årets stora luciakonsert 13 december i Tölö kyrka. För ungdomar i årskurs 8 och uppåt.

För föräldrar:

Mötesplatsskylt ståendes vid grusväg på landet

NPF-café

Är du förälder eller anhörig till barn/unga med en neuropsykiatrisk diagnos, som är under utredning eller har liknande svårigheter? Träffa andra föräldrar i samma situation, fika, dela tankar om livet som blev, livet som är och livet som kommer. Onsdag 19 augusti kl 18-20 i Varlakyrkan.