Gudstjänster i augusti

Fira gudstjänst i våra kyrkor och njut av vacker musik i sommarkvällen. Välkommen!

Torsdag 1 augusti

SOMMARMUSIK. O store Gud. Odödliga klassiker, sakrala pärlor och musikalisk krydda från sydligare breddgrader. En musikalisk resa i lovsångens tecken med Björn Larsson, sång och Robert Pauker, orgel.
Varlakyrkan kl 19

Söndag 4 augusti - 10:e söndag efter trefaldighet

HÖGMÄSSA. Lars Persson, Charlotte Edin.

Torsdag 8 augusti

SOMMARMUSIK. Ljuvliga sommartoner. Klassisk musik och toner i sommartid på fiol och piano. För musiken står Michelle Shulman, fiol och Carl Envik-Markman, piano.
Tölö kyrka kl 19

Söndag 11 augusti - 11:e söndag efter trefaldighet

HÖGMÄSSA. Sven Svedulf, Charlotte Edin.
Tölö kyrka kl 11

FRILUFTSGUDSTJÄNST. Sven Svedulf, Charlotte Edin. Tillsammans med hembygdsföreningen som bjuder på kaffe.
Lindströmsgården kl 16

Torsdag 15 augusti

SOMMARMUSIK. Musikens blomster. En sommaräng av kända vackra tongångar i olika genrer och egenkomponerad musik. Karin Dahlberg, sång och piano. Catharina Löfqvist, sång, gitarr.
Tölö kyrka kl 19

Söndag 18 augusti - 12:e söndag efter trefaldighet

HÖGMÄSSA. Jenny Magnusson, Carl Envik-Markman.
Tölö kyrka kl 11

HÖGMÄSSA. Tuija Nilsson, Lisa Fröberg.

Söndag 25 augusti - 13:e söndag efter trefaldighet

HÖGMÄSSA. Välkomnande av ny komminister. Per Jönsson, Jenny Magnusson, Esther Martinsdotter, Lisa Fröberg. Tölö kyrkokör medverkar.
Tölö kyrka kl 11

HÖGMÄSSA. Tuija Nilsson, Charlotte Edin.
Älvsåkers kyrka kl 11

Här kan du läsa bibeltexterna inför söndagen.

Klicka här

Mer i pastoratet:

Kul för barn och unga i höst

Lek, sång, pyssel och gött häng. Grupper och körer för barn 0-15 år. Hitta det som passar ditt barn bäst!

Cafégemenskap i Älvsåker

Umgänge, andakt och färdiga smörgåsar, 30 kr/pers. Torsdag 4 juli och 1 aug kl 12-14 i Älvsåkers församlingshem.

Kyrkans öppna förskola, 0-5 år

Vi leker, pysslar och sjunger. Öppet till och med v28, måndag kl 9-12 i Tölö kyrka och tisdag kl 9-12 i Varlakyrkan. Ingen anmälan.