Foto: Nadine Minner/Ikon

Kyrkor och församlingshem

I Torsby pastorat i Kungälvs kommun finns fyra församlingar med varsin kyrka: Harestad, Torsby, Lycke och Marstrand.

I pastoratets församlingshem träffas alla åldrar i olika verksamheter såsom körer, soppluncher och många andra grupper av olika slag. Lokalerna lånas/hyrs även ut vid till exempel dopkalas, bröllopsmingel och begravningskaffe.

Den gemensamma pastorsexpeditionen finns i Kärna, precis vid Torsby kyrka.
Hitta kontaktuppgifter till pastorsexpeditionen.

Marstrand

Marstrands kyrka ligger vid Drottninggatan på Marstrandsön. På ön finns också församlingsgården. Marstrands kyrkogård hittar du på Koön.

Torsby Kyrka

Torsby

Torsby kyrka ligger i utkanten av samhället Kärna, cirka tio kilometer väster om Kungälv. Här finns också en kyrkogård. Intill kyrkan finns Torsby församlingshem och den gamla prästgården bredvid inhyser kontorslokaler för många av pastoratets medarbetare.