Kontakt

Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen och alla medarbetare här i Torsby pastorat.

Någon att prata med

Alla kan vi hamna i lägen då livet känns tufft och man är ledsen, orolig eller rädd. Då kan det göra skillnad att få prata med någon. Här hittar du flera olika sätt att komma i kontakt med någon som lyssnar.

Kyrkor och församlingshem

I Torsby pastorat i Kungälvs kommun finns fyra församlingar med varsin kyrka: Harestad, Torsby, Lycke och Marstrand.

Kyrkogårdar i Torsby pastorat

I Torsby pastorat finns tre kyrkogårdar och en begravningsplats. I Harestad, Torsby och Lycke ligger de i anslutning till respektive kyrka. Marstrands begravningsplats finns inte på Marstrandsön utan på Koön. På Koöns begravningsplats finns även ett kapell. Begravningsgudstjänsten kan vara i kapellet för den som önskar.

Så styrs Torsby pastorat

Torsby pastorat består av fyra församlingar: Harestad, Lycke, Marstrand och Torsby. Här kan du läsa om hur pastoratet styrs utifrån kyrkofullmäktige, kyrkoråd och församlingsråd.

Personuppgiftsbehandling - GDPR

Svenska kyrkan välkomnar Dataskyddsförordningen. Respekten för varje människas integritet är en del av vår identitet som kyrka. Vi vill vårda det förtroende som du som medlem, förtroendevald och ideell medarbetare ger oss genom att hantera dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt.

Månadsblad och foldern Detta händer i Torsby pastorat

Här hittar du ett månadsblad med månadens gudstjänster samt foldern Detta händer i Torsby pastorat. Du kan även läsa nyhetsbrev som getts ut tidigare.

Lediga tjänster

Just nu söker vi en komminister och en kyrkogårdsföreståndare. Läs mer här. Här kan du också läsa om olika profilyrken inom Svenska kyrkan.