En liten svensk flagga i trä sticker upp bland några lila syrener.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Festligheter

Nationaldagen: Drop-in dop, Drop-in vigsel och Festival. Midsommarafton: Midsommarfirande. Tre härliga och festliga tillfällen att fira och umgås.

6 juni - Nationaldagen

Festival i Amhults kyrka

Öppet hus mellan kl 11och 14. En härlig festival med en massa roliga aktiviteter för hela familjen. Bland annat; pyssel, lekar, poängpromenad. Grillarna är tända och det kommer att finnas grillad korv och hamburgare, mm att köpa.
I trädgården kommer bland annat Husbandet och Soul children att underhålla. Vi avslutar kl. 14 med en festlig gudstjänst.

Drop-in dop och vigsel i Torslanda kyrka

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal. Störst av allt är kärleken och att fira den behöver varken kosta särskilt mycket tid eller pengar. Fria till din partner, få ett JA, älska varandra <3, beställ hindersprövning och kom, svårare är det inte.
På nationaldagen öppnar Torslanda kyrka sina vackra, gamla kyrkdörrar för både drop-in dop och drop-in vigsel. Öppet kl 10-14
Läs mer här.

21 juni - Midsommarafton

Midsommarfirande i Mjövik

Svenska kyrkan bjuder in till midsommarfirande i Mjövik.
Midsommardans till levande musik i härlig grönska och sommarmiljö. Det finns möjlighet att köpa mjöviksfika och korv med bröd.

Hålltider på Midsommarafton:
11:00 Midsommarstången kläds med björkris & blommor.
12:00 Tal i midsommartid.
12:15 & 13:00 Dans kring midsommarstången

Adress: Mjöviks Bageri, Gamla Lillebyvägen 80

Parkering hänvisas till pendelparkeringen Lillebyvägen

Dop och vigsel på nationaldagen, den 6 juni, 2024

Dopet är för alla oavsett ålder, kanske blir det livets första fest. Varit nyfiken på dopet själv? Drömt om att gifta er? På nationaldagen den 6 juni öppnar Torslanda kyrka sina vackra, gamla kyrkdörrar för drop-in dop och drop-in vigsel.