Foto: Jessica Henning

Sånger från musikalens värld

Sommarmusik med Alva Palm och Mariette Lagg. Måndag 1 juli 18.30 i Adelöv kyrka.

Måndag 1 juli 18.30 Adelöv kyrka
Sånger från musikalens värld

Fri entré. Innan konserten är det sommarkyrka i Adelöv 15.00-18.00 med kaffeservering och aktiviteter.

Alva Palm - sång
Mariette Lagg - piano, sång

Alva Palm är sångtalangen från Tranås, som alltid har älskat att sjunga. Lite extra mycket gillar hon musikaler: -Man får agera genom sången i musikallåtar, säger hon. Alva är idag bosatt i Göteborg för studier på musikalutbildningen på högskolan för scen och musik, där hon gått snart två år av tre. Alva har innan dess även studerat klassisk sång på folkhöghskolan i Hjo och musikteaterlinjen på Östra Grevie folkhögskola utanför Malmö.
Hon har varit med i en uppsättning på Skövde stadsteater med Björn & Bennys musikallåtar, och i höst ska hon göra sin praktik på Östgötateatern.
Alva berättar att hon sjungit på mycket konserter i kyrkan och på bröllop och dop. - Jag tycker jättemycket om att sjunga i kyrkan, det är så fint. Och det är alltid roligt att få framträda i sin hemstad, jag ser med glädje fram emot konserten i Adelöv kyrka. Det är så kul att göra konserter tillsammans med Mariette!

Alva Palm och Mariette Laggs sommarturné ”Sånger från musikalens värld”:
1 juli 18.30 Adelöv kyrka
4 juli 18.00 Frinnaryds kyrka
20 juli 18.00 Blåviks kyrka

Sommarkyrka

Den 1-7 juli bjuder Adelövs församling in till sommarkyrka i härlig lantlig miljö med kaffeservering, sång, musik, andakter, lotterier med mera.