"Gemenskap, tro och liv"

Dessa tre är Svenska kyrkan i Tranås fokusområden. Här finns pastoratets församlingsinstruktionen med församlingsberättelser, vision och gemenskap, tro och liv!

Församlingsinstruktionen i pdf: församlingsinstruktion

Önskar du få broschyren i tryckt exemplar?
Den finns att hämtas på pastorsexpeditonen, Majorsgatan 1, Tranås (öppet måndag-fredag kl. 10-12) Eller hör av dig på tfn 0140-674 00 eller e-post tranas,pastorat@svenskakyrkan.se så skickar vi den.

Kontakt, personal och öppettider

Öppettider för pastorsexpeditionen, diakonimottagningen och våra kyrkor. Här finns även all personals direktnummer. Välkommen att höra av dig!

Gudstjänster

Fira gudstjänster i våra församlingar. Här finns aktuell information. Välkommen till kyrkan!

Verksamhet & grupper

Aktiviteter för alla åldrar. Barn & familj, körer, samtalsgrupper, trivselkvällar, ungdomsgrupper, caféer, lunch- och måltidsgemenskap och retreater... Vad passar dig?