Livsstegen - en hoppingivande samtalsserie

Till hösten startar vi en grupp på max 10 deltagare på kvällstid tisdagar 18.30-20.00 på café Lyktans lokaler, Ågatan i Tranås.

Livsstegen är utvecklat under ledning av Olle Carlsson, tidigare kyrkoherde i Katarina församling. Han har skapat en samtalsform som fyller ett viktigt tomrum i vår hektiska och prestationsorienterade tillvaro. Livsstegen handlar inte om missbruk eller kemiskt beroende utan är till för alla "normalstörda" människor oavsett livsproblematik. Även om utgångsformen används i länkarnas behandling om de tolv stegen till att bli fri från beroendet. Man träffas tolv gånger och följer en förutbestämt agenda.

Livsstegen - en hoppingivande samtalsserie

Utifrån boken ”12 steg för hopplösa” av Olle Carlsson.

Datum: Varje tisdag med start 27 augusti (12 ggr)
Tid: 18.30-20.00
Plats: Café Lyktan, Ågatan 15, Tranås
Anmälan: Senast 20 augusti på tfn 0140-67400 eller tranas.pastorat@svenskakyrkan.se

Nyfiken och vill veta mer? Ring Tina Holmer, präst tfn 0140-674 07.

Välkommen!