Någon spelar kyrkorgel.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Musikgudstjänster & konserter

Svenska kyrkan bjuder in till härlig sång och musik. Välkommen till fina konserter och musikgudstjänster! Här finns höstens musikprogram.

SEPTEMBER

Lördag 21 september 18.00 Tranås kyrka
Konsert för Världens Barn - Duke Ellington. Fri entré. Skänk gärna en frivillig gåvatill Världens Barn under konserten.

Söndag 22 september 14.00 Säby kyrka
Musikunderhållning med Svenne Vinyl. Sven-Gunnar ”Svenne Vinyl” Brandt bjuder in till Säby kyrka, för att spela musik från några av de 50 000 skivor som finns i den privata samlingen. Fri entré.

Lördag 28 september 18.00 Tranås kyrka
Konsert för Världens Barn med Claes Ljungdahls trio. Fri entré. Skänk gärna en frivillig gåva till Världens Barn under konserten.

OKTOBER

Lördag 12 oktober 18.00 Tranås kyrka
Konsert för Världens Barn. Petter Snive med konserten ”Musikal, pop & kärlek”
För fjärde året i rad kommer tranåssonen Petter Snive hem och ger en höstkonsert till förmån för Världens Barn. Med en mix av svensk pop och låtar ur våra mest älskade musikaler bjuder han på en personlig, intim och kärleksfull konsert. Detta år tillsammans med den hyllade konsertpianisten Eric Skarby som han arbetat tillsammans med i Kristina från Duvemåla och även sin egen turnerande musikalkabaré Musikal, svett & tårar som hittills setts av tusentals stockholmsbor under sommaren genom Kulturhuset Parkteatern.
Fri entré. Skänk gärna en frivillig gåva till Världens Barn under konserten.

NOVEMBER

Söndag 3 november 17.00 Tranås kyrka
AGA trion. Anna Ighe Ramqvist - violin, Gösta Nylund - piano och Andreas Josephson - cello. Fri entré.

Lördag 9 november 17.00 Tranås kyrka
Lövsta vokalensemble. Fri entré.

Lördag 30 november 17.00 Tranås kyrka
Adventskonsert. Fri entré.