En grupp människor vandrar på led längs en stig genom skogen.

Pilgrimsvandringar i Skapelsetid

I höst arrangerar vi tre pilgrimsvandringar mellan våra kyrkor, en i Västra Ryd och en på Visingsö - välkommen att följa med!

Fredag 6/9 (inställd)
15.00 Pilgrimsvandring mellan Tranås kyrka & Säby kyrka. Ca 9 km. Medtag egen matsäck. Startplats: Tranås kyrka. Anmälan senast den 30/8.

Lördag 14/9
09.00 Pilgrimsvandring i Västra Ryd. Ca 12 km. Önskemål om samåkning från Tranås församlingshem meddelas vid anmälan. Medtag egen matsäck. Anmälan senast den 11/9.

Lördag 21/9 (inställd)
09.00 Pilgrimsvandring mellan Säby kyrka & Linderås kyrka. Ca 12-13 km. Önskemål om samåkning från Tranås församlingshem meddelas vid anmälan. Medtag egen matsäck. Startplats: Säby kyrka. Anmälan senast den 13/9.

Lördag 28/9 (inställd)
09.00 Pilgrimsvandring mellan Linderås kyrka & Adelöv kyrka. Ca 18-19 km. Önskemål om samåkning från Tranås församlingshem meddelas vid anmälan. Medtag egen matsäck. Startplats: Linderås kyrka. Anmälan senast den 20/9.

Lördag 12/10
09.00 Pilgrimsvandring på Visingsö. Ca 12 km. Samling på pastorsexpeditionens parkering, Tranås 09.00. Önskemål om samåkning meddelas vid anmälan. Medtag egen matsäck.
Den här dagen får vi omslutas av vindarna från Vättern, doften av höstlöv och historiens vingslag i Visingsöns gamla kyrkor. Med oss har vi en guide som berättar om de olika kyrkorummet. Vi vandrar mellan Brahekyrkan och Kumlaby kyrka sedan styr vi stegen ner mot Rökinge brygga där vi räknar med att äta medhavd matsäck vid Vätterns strand.
Anmälan senast den 8/10.

Anmälan:

Pastorsexpeditionen
Tfn: 0140-674 00
E-post: tranas.pastorat@svenskakyrkan.se

Nyfiken och vill veta mer? Kontakta:

Tina Holmer

Präst, Välkommen till Tranås pastorat