Allhelgonahelgen

Det finns många fina och stämningsfulla sätt att hedra våra avlidnas minne. Du är välkommen till våra gudstjänster, besöka kyrkogården för att tända ett ljus och komma och fika i Träslövs kyrka.

Fredag 1 november

9.00-16.00 bjuder vi på kaffe i Träslövs kyrka.
9.15 Kyrkskjuts från Träslövsläge kyrka med möjlighet att vara med på andakten.
10.00 Andakt.
16.00 Musikandakt "Sånger till tröst”  med Kajsa Reinholdsson och Johanna Detert.

Lördag 2 november

10.00 Högmässa i Träslövsläge kyrka, präst Kalle Svensson

Tema: Helgonen.
Kollekt: Svenska kyrkan i utlandet - Swishnummer 123 458 08 90.

Söndag 3 november

10.00 Gudstjänst i Träslövsläge kyrka, präst Mikael Nilsson.
11.00 Träslövsmässan i Träslövs kyrka, präst Jacob Stille.
18.00 Minnesgudstjänst i Träslövs kyrka, präst Jacob Stille.

Söndagen efter Alla Helgons dag, är det minnesgudstjänst i Träslövs kyrka.
Då läses namnen upp för de som under året har avlidit i Träslövs församling och de som blivit begravda på Träslövs kyrkgård.

Tema: Vårt evighetshopp.
Kollekt: Stiftelsen Kyrkans familjerådgivning - Swishnummer 123 458 08 90.

Under allhelgonahelgen minns vi på ett särskilt sätt våra döda.

Gravarna smyckas med blommor, och ljusen brinner i skymning och mörker mellan alla helgons dag och alla själars dag.

Allhelgona är den helg på året då vi tillsammans med människor i Sverige och världen uppmärksammar och minns dem som lämnat det här livet.

Många församlingar inbjuder dem som mist en nära släkting under året till en minnesgudstjänst en av dagarna. Den präglas av stillhet, bön och ljuständning. Ofta läses namnen upp på alla som avlidit sedan förra allhelgonahelgen.

Läs mer om Allahelgona