Patos nummer 1, 2024

I detta nummer möter du Anna som vet hur viktig biologisk mångfald är, Said som gått från flyktingförläggning till att vara stadsdirektör och vi får veta mer om hur det är att vara präst nu för tiden. Delas ut till alla hushåll i Trollhättans församling från 25 mars.

Patos - En stadsdirektör med pliktkänsla

Han är strukturerad, resultatinriktat och ställer de största kraven på sig själv. – Jag vill ge tillbaka något till det svenska samhället, som alltid behandlat mig väl, säger Trollhättans Stadsdirektör Said Niklund, som bland annat lärde sig svenska genom att sjunga psalmer på en folkhögskola i Rimforsa.

Patos - Från ett skrynkligt löv till mångfaldens väktare

När livet var som jobbigast blev naturen hennes räddning. Tolv år senare ser hon nu till att den biologiska mångfalden tas till vara i Trollhättebornas trädgårdar, på balkonger och i stadsplaneringen. Och intresset är rekordstort.

Patos - I kyrkans tjänst, del 7

Prästliv bland countrysångare och studenter. Båda har bokstavligt talat vigt sitt liv åt att förmedla budskapet om Guds kärlek och att finnas där för andra.

Patos - Ett 25-årigt ”hyresavtal” ger oss alla gravrätt

Alla som bor och är folkbokförda i Sverige har rätt till en gravplats i 25 år. Som anhörig till den som dött kan du vara gravrättsinnehavare, vilket innebär både rättigheter och skyldigheter.