Omslagsbild Patos nr 3 2024

Patos nummer 3, 2024

I detta nummer möter du bl. a. Prescilia på SVT som växte upp på Kronogården, Ronnie - ny kock på Gräsviken och får veta mer om vad man får göra själv vid begravningar. Delas ut till alla hushåll i Trollhättans församling från 30 september.

Patos - Prescilia visar vägen för många

Hon visste tidigt att hon ville bli journalist. Idag är hon ett känt ansikte efter snart tio år på SVT. Hemma på Kronogården/Lextorp är hon en förebild för många.

Patos - I kyrkans tjänst del 9

Köksmästaren som kom till Gräsviken. Han är den rutinerade kocken som är van att hålla ett högt tempo.

Patos - Biskop Åke satte punkt i Trollhättans kyrka

Åke Bonnier gjorde sitt sista församlingsbesök som biskop vid högmässan 8 september 2024.

Patos - Paula guidar anhöriga inför begravningen

Det kan vara mycket att tänka på för dig som anhörig kring en begravning. Då kan det vara skönt att ta hjälp av en begravningsentreprenör som tar hand om både formalia och allt det praktiska.