Nyhet / Publicerad 11 november 2021

Kören Flyttfåglarna/Muuttolinnut söker nya sångare!

En del av den Sverigefinska församlingsverksamheten

Kuoro Muuttolinnut/Flyttfåglarna etsii uusia laulajia

Olemme pieni sekakuoro Trosa-Vagnhäradissa joka tarvitsee muutamia uusia laulajia. Laulamme useita erilaisia lauluja ja useimmiten laulamme suomeksi. Kuoro toimii samalla Trosan suomalaisen seurakunnan kirkkokuorona ja kuoroa johtaa taitava kirkkomuusikko Olof Oscarson ja harjoittelemme tiistai-iltaisin.

Ota kernaasti yhteys seuraaviin henkilöihin: Mauri Isomaa: 070-424 55 89 tai Rune Björnström: 070-550 35 20 jotka voivat kertoa lisää kuorostamme.

Kören Flyttfåglarna/Muuttolinnut söker nya sångare!

Kören flyttfåglarna är en liten, blandad kör i Trosa-Vagnhärad som leds av den skicklige kyrkomusikern Olof Oscarson. Nu behöver kören nya sångare!

Kören fungerar som Trosa församlings finska kyrkokör och sjunger på de Sverigefinska gudstjänsterna. Repertoaren är blandad, men främst sjungs det på finska.

För mer information om kören kontakta:

Mauri Isomaa: 070-424 55 89
eller