Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ett år med minnen för livet - Nyfiken?

För dig som vill konfirmera dig i Västra Tunhems pastorat 2024/2025 har vi har tre olika konfagrupper att välja mellan som ligger i både Trollhättan och Vänersborg. Du kan välja mellan Åsaka-Björke, Vargön och Halvorstorp. Oavsett var du än bor så är du välkommen att bli konfirmand i den församling du vill!

Målet med konfirmationen är att du ska förstå värdet av att vara precis den du är och att du är älskad av Gud.
Som konfirmand får du...
- tid att tänka på vad som är viktigt i livet
- ta reda på vad kristen tro är
- lära känna nya människor
- åka på läger
- fika

Om dag och tid inte passar, hör av dig med de dagar och tider som passar dig bättre. Så ska vi försöka komma med en lösning. Det kanske är flera som har samma önskemål därför är det är viktigt att du hör av dig. Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.

Här nedan👇 kan du skicka in anmälan till årets konfirmationsgrupper och hitta svar på de vanligaste frågorna.

Vanliga frågor om konfirmation

FAQ: Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

Vill du veta mer om våra ungdomsverksamheter?

Några ungdomar spelar rundpingis inomhus.

Ungdomsverksamhet

Låt oss se vad kvällen har att bjuda! Umgås med kompisarna i ungdomsgrupp eller vill du kanske konfirmera dig? Du kan även utbilda sig till ung ledare för kommande konfirmandgrupper och bli en viktig resurs i ledarteamet!

Har du frågor om konfirmation? Hör av dig 👇

Camilla Svensson och Helena Demander har konfagrupperna i Vargön och Halvorstorp:

Camilla Julin har konfagruppen i Åsaka-Björke:

Vet du inte vem du ska kontakta? Hör av dig till Camilla Svensson!