Verksamheter

Öppet kyrkis, Efter plugget, Våffelcafé, Bibelstudier, Körsång, ja det finns mycket att delta i. Läs mer nedan!

Två barn samspelar vid en leksaks-kassaapparat.

Barnverksamhet

Lek, gemenskap och pyssel blandas med sånger och bibelberättelser på Öppet Kyrkis och Kyrkans Barntimmar. Var ute i naturen med Scouterna eller träffa dina kompisar efter skolan på Efter Plugget. Välkommen!

Ungdomsverksamhet

Låt oss se vad kvällen har att bjuda! Umgås med kompisarna i ungdomsgrupp eller vill du kanske konfirmera dig? Du kan även utbilda sig till ung ledare för kommande konfirmandgrupper och bli en viktig resurs i ledarteamet!

Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

En familj cyklar tillsammans på en skogsväg.

Familjeverksamheter

Kom och ha en trevlig stund med hela familjen! Allt från pyssel, spela spel, leka utomhus till fredaxmys.

En blandad kör övar i en kyrka.

Musik och kör

Musiken har alltid varit en viktig del av kyrkans gudstjänster och verksamheter. Våra mest besökta gudstjänster är de som innehåller mycket musik. Musiken har förmågan att skapa både gemenskap och glädje - det är roligt att vara med i en kör eller annan ensemble!

En kvinnlig diakon sitter och samtalar med en man och en kvinna.

Diakoni - samtal och stöd

Diakoni handlar om kristen medmänsklig kärlek och omsorg - något som vi alla får ta emot och ge.

Vill du hjälpa till?

Vi behöver personer som hjälper till i våra verksamheter! Vill du hjälpa till och arbeta ideellt?