Begravningsverksamhet

Hjälp att sköta graven?

Vi erbjuder serviceavtal

Gravskick i församlingen

I Turinge-Taxinge församling i Nykvarn kan du välja mellan traditionell gravplats (enskilda gravar för kista eller urna), minneslund och askgravlund.

Bårtäcke Turinge-Taxinge församling

Ett bårtäcke är en vacker textil som används istället för blomsterdekoration på kistan under begravningsakten.

Efterlysning av gravrättsinnehavare!

Vid inventering av gravplatser på församlingens kyrkogårdar har nedan angivna gravplatser inga registrerade gravrättsinnehavare. Ta kontakt med kyrkogårdsförvaltningen innan 31 december 2023 så att uppdatering av gravrättsinnehavandet kan ske.

Gravrätt och gravplats

Alla som är folkbokförda i Sverige har rätt till en gravplats utan kostnad i 25 år. Det finns två sorters gravplatser: gravplats med gravrätt och gravplats utan gravrätt.

Gravvårdssäkring på våra kyrkogårdar

Viktig information till dig som har en gravrätt i Nykvarn.

Taxinge kyrkogård

Kyrkogårdar och gravskick

Frågor om våra kyrkogårdar? Välkommen att höra av dig till kyrkogårdsförvaltningen på tel 08-554 909 40 eller till församlingsexpeditionen på tel 08-554 909 20.

Efterlysning av gravrättsinnehavare!