Bibeläventyret för åk 4 och 5

Ett icke konfessionellt läromedel, som sedan år 2000 används i årskurs 4 eller 5, utformat efter skolans behov. Vi har tre licenserade instruktörer och erbjuder skolor i Nykvarn kostnadsfria äventyr.

Bibeläventyret är:
Ett icke konfessionellt läromedel, som sedan år 2000 används i årskurs 4 och 5, utformat efter skolans behov. En mycket kreativ och pedagogisk metodik, som leds av en utbildad och licensierad instruktör.

Se filmen ” Vad är bibeläventyret”

Gör som många andra, häng med på en resa igenom 4000 år!

Till lärare och elever i årskurs 4 och 5 vill Turinge-Taxinge Församling ge möjlighet till Bibeläventyret.

Det är en bred utbildning inom Religion, och en del av vårt kulturarv.
Vi kommer belysa geografin, historierna, poesi, profeterna, judendom, islam, kristendom, Assyriska stormakten, Babyloniska och Persiska riket, Grekiska stormakten och Romarriket samt massa mer allt på ett roligt sätt för kropp, öga och knopp!

Välkomna att höra av er till oss!

Så svarar vi på era frågor.

Vi ser fram emot att boka in din klass.

Veronica Wolfsberg

Assistent i församlingsarbete - barn och familj, TURINGE-TAXINGE FÖRSAMLING