Mitt barn mår inte alltid så bra

I dagens samhälle finns många barn och ungdomar som lider av psykisk ohälsa. Nu bjuder vi in till en samtalsgrupp för deras föräldrar. Återkommer med tid för start, 2024. Läs mer och anmäl dig här.

Att vara förälder idag är inte lätt. Att dagens unga mår sämre psykiskt än någonsin gör det inte lättare. Som förälder till ett barn eller ungdom som inte alltid mår så bra kan det vara skönt att utbyta erfarenheter med andra föräldrar i samma situation.

Vår diakon Jonna och församlingspedagog Johanna har erfarenhet av unga med psykisk ohälsa och av svåra samtal. Under våren ledde de en mycket uppskattad samtalsgrupp för föräldrar till dessa barn (barnet behöver inte ha en diagnos). Gruppen är även för de vars barn nu är lite äldre men där behovet att få prata kring sina känslor och erfarenheter finns kvar.

Vi kommer att träffas på Herrgården fem torsdagar under våren 2024 kl. 19-21 på Herrgården Allévägen 1 i Nykvarn. Varje träff har ett tema kring föräldrarelationer och de känslor som upplevs/upplevts i dessa, vi kommer använda olika pedagogiska verktyg som sedan kan användas i vardagen.

För frågor och anmälan hör av dig till Jonna, jonna.lindahl@svenskakyrkan.se

Johanna Marks

TURINGE-TAXINGE FÖRSAMLING