Nya gravkvarter Kungsbrolundens begravningsplats.

För att möta framtida behov av gravplatser och gravskick kommer kyrkogårdsförvaltningen under hösten 2023 att arbeta med utvidgning av nya gravkvarter.

Nya gravkvarter Kungsbrolundens begravningsplats

gravkvarter.

Utvidgningen innebär bl. a. att nya gångar kommer att anläggas inom
området och vi kommer att skapa två nya servicestationer med källsortering. Arbetet startar under v. 41 och beräknas pågå under resten av hösten. Plantering av växter och parkbelysning inom den nya delen beräknas färdigställas under våren 2024.

Arbetet kommer medföra trafik av entreprenadmaskiner inom Kungsbrolundens
begravningsplats, särskilt under momentet då schaktning och borttransport av massor sker samt återförande av material för uppbyggning av gångvägar.
Vi beklagar om detta skapar olägenheter för dig som gravrättsinnehavare/besökare av Kungsbrolundens begravningsplats.

(Röd markering på kartan symboliserar arbetsområdet.)

Vid frågor kontakta oss
Kyrkogårdsförvaltningen i Turinge-Taxinge församling
Vi är tillgängliga på telefon helgfria vardagar
ons, tors, fre kl. 09-12 tis 13-15.00.
Tel: 08-554 909 40.
E-post: turinge-taxinge.kgf@svenskakyrkan.se

Kyrkogårdsförvaltningen expedition

TURINGE-TAXINGE FÖRSAMLING

Kyrkogård

Mer om Kyrkogårdsförvaltningen expedition

Öppettider mån 9-12 tis 12-15 ons-fred 9-12. Helgfria vardagar.