Sök stipendium!

För dig mellan 16-25 år som går en utbildning (gymnasial eller eftergymnasial) som vid studenten/examen ger en yrkestitel.

Vi delar åter ut medel ur Wincklerska slöjdskolefonden!

Nu kan du som är mellan 16-25 år och går en utbildning (gymnasial eller eftergymnasial) som vid studenten/examen ger en yrkestitel söka stipendium hos Turinge-Taxinge församling.

Förutom krav på utbildning som ger yrkesexamen behöver minst en av dina föräldrar vara skrivna inom f.d. Turinge församling. Bifoga studiebevis med namn på lärosäte och utbildningsprogram samt ett personligt brev. OBS! Sökanden som har fyllt 18 år förväntas själv ansöka om stipendiet och inkomma med handlingar och personligt brev.

Skriv ut denna blankett (Ansökningsformulär Wincklerska ht 24) och skicka per post eller inscannat material till adress som anges på ansökan senast den 30 oktober 2024.

För frågor, kontakta kyrkoherde patrik.ingemansson@svenskakyrkan.se, tel 070 752 71 43