Abstrakt målning med blå och rosa.
Foto: Unsplash

Dansandakt med Elisabet Nyrén

Vi formar en cirkel tillsammans och dansar inför Guds ansikte under tre söndagar i vår, på Pilgrimscentrum. Första tillfälle 4 februari.

Dans som stillhet och bön.
Dans som trygghet och gemenskap.
Dans i glädje eller sorg.

Stegen är enkla men ger ändå möjlighet åt kroppen att söka sitt eget uttryck.

Ta med dig ett par sköna skor. Vi dansar på stengolv.

Vårens datum

4 februari
19 maj

Vi börjar kl. 13.00, så att du har möjlighet att delta i mässan i Tyresö kyrka kl. 11.00 samt dricka kaffe/te innan vi startar. Ta gärna med egen lunch. Mikro och nödvändigt husgeråd finns att tillgå. Observera att pilgrimscaféet inte har någon lunchservering, endast mackor. Vi avslutar senast kl. 15.00.

Vi ses på Pilgrimscentrum, Kyrkvägen 6.

Anmäl dig till via e-post:  tyreso.pilgrimscentrum@svenskakyrkan.se

Varmt välkommen!

Elisabet Nyrén, volontär

Stockholms Pilgrimscentrum i Tyresö

Stockholms Pilgrimscentrum i Tyresö är en mötesplats för samtal, andlig fördjupning och pilgrimsvandring.

Musik & kultur

I Tyresö församling finns ett brett kulturutbud att ta del av för alla åldrar. Hjärtligt välkommen!

Andlig fördjupning

I Svenska kyrkan finns plats för dig som är nyfiken på kristen tro. För dig som vill utforska andlighet inom kyrkan och vad det innebär att leva som kristen.