Lyssna

Ungdomsresan

Årets resa går till Taizé över påsklovet, 12-21 april. Här nedan hittar du information och anmälan till resan.

Tyresö församlings ungdomsresa återvänder 2025 till Taizé. Taizé är en kristen kommunitet och en by i distriktet Bourgogne i östra Frankrike. I Taizé skapade broder Roger en fristad för förföljda människor under andra världskriget. Efter ett par år anslöt fler bröder och så småningom växte ett ekumeniskt och internationellt brödraskap fram.

Hit kommer varje år tusentals ungdomar för att dela gemenskap i den kristna tron. En central del av livet i Taizé är de dagliga bönerna. Men dagarna består även av samtal, gemenskap och arbetspass.

Vi tar oss till Taizé med buss. Enligt tidigare deltagare så är bussresan en av resans höjdpunkter.

Resan riktar sig till dig som 15-25 år och är intresserad av att utveckla din tro i gemenskap med andra ungdomar. På resan får du möjlighet att fundera över frågor om livet och tron i samtal med andra, i egen meditation och i gudstjänst. Dessutom får du chans att träffa nya vänner och en massa annat roligt!

Övrigt inför resan:

Senast 16 mars ska du lämna blanketter och passkopia till Trollbäckens kyrka (Timmy Ullhag) eller maila (inscannat eller foto) till timmy.ullhag@svenskakyrkan.se

Önskemål om boende, m.m.:
Kommer senare...

Vid frågor, kontakta:

Timmy Ullhag

Församlingspedagog, Ungdomsverksamhet, Tyresö församling

Vi åker också med på resan:

Jenny Måhlberg

Församlingspedagog, Ungdomsverksamhet