Bibelteater

Tillsammans gestaltar vi en bibelberättelse med hjälp av drama, rekvisita, fantasi och härlig inlevelse. Som avslutning finns möjlighet att utforska våra kreativa bönestationer. 12 sep – 5 dec 2024 kl. 17.45, Dalabergskyrkan

På torsdagar i Dalabergskyrkan är huset fullt! Familjer, barn, ungdomar och äldre i en salig röra där du kan välja olika aktiviteter. Efter maten samlas barn och vuxna i kyrksalen för att tillsammans gestalta en bibelberättelse med hjälp av drama, rekvisita, fantasi och härlig inlevelse. Som avslutning ges möjlighet att på egen hand eller tillsammans med andra utforska våra kreativa bönestationer.

Bibelteatern ingår i “Huset fullt” där olika aktiviteter sker samtidigt i kyrkan kl 16:00–20:00.

Kostnadsfritt

Torsdagar 12 sep – 5 dec 2024 kl. 17.45–18.15, Dalabergskyrkan