Foto: GettyImages

Du behövs

Kyrkan och församlingen kan inte existera med enbart anställda. Det är alla medlemmars kyrka! Vad vill du engagera dig i för att bidra i den världsvida kyrkan, få använda dina gåvor och talanger, bygga upp församlingen och stötta medmänniskor?

I Bäve församling har vi många tillfällen och verksamheter där ideella medarbetare engagerar sig och blommar ut. Just nu finns cirka 100 ideella medarbetare, och en härlig gemenskap. Kanske har du ett helt nytt förslag på vad du vill bidra med?

Verksamheter och tjänster som finns är till exempel: Sjunga i kör, fixa kyrkfika på söndagar, besöksgrupp till äldre, ung ledare i konfirmand- och söndagsskoleverksamhet, datorskötare i gudstjänster, spela i lovsångsteam, engagera dig i församlingsrådet, hålla kyrkan öppen på dagtid och vara en medmänniska att samtala med, volontär i språkcafé där vi tränar svenska, volontär i läxhjälp, kyrkvärd, förebedjare, laga mat vid sopplunch, medhjälpare i gudstjänsten, Sticka & Skicka och mycket mer.

Kostnadsfritt