Gudstjänst

Hämta kraft från gemenskap med varandra och med Det heliga. Uddevalla pastorats församlingar har olika gudstjänstprofiler som ger en rik mångfald.

Två äldre damer samtalar vid matbordet.

​​Kyrkans timme​

De som inte längre kan komma till kyrkan och fira gudstjänst ska ändå ha möjlighet att höra Guds ord och sjunga tillsammans. Vi besöker flera äldreboenden och träffar de boende i vardagen. Olika dagar och tider hösten 2024.

Bön i Bäve

Bön är ett samtal med Gud. Du kan be hur som helst och om vad som helst, med ord eller tyst i hjärtat. Du kan också be tillsammans med andra. Hör av dig om du vill veta mer.

Någon håller i ett pärlarmband.

Dalabergsmässan

Dalabergsmässan är en enklare form av mässa med hög delaktighet och mångfald som vill ge hopp och mening i en trasig värld. I mässan vill vi möta Gud och varandra i en helig och varm atmosfär med plats för både tro och tvivel. Söndagar kl. 17.00, Dalabergskyrkan.

Digital bönevandring

Gå en digital bönevandring på Youtube. Både för dig som aldrig har bett en bön förut och för dig som är van att be sedan barnsben. Och för alla andra där emellan. Närsomhelst, där du är.

En grusväg i skogen och en gammal vägskylt för mötesplats.

Friluftsgudstjänst vid trestiftsgränsen

Första söndagen i augusti firas en friluftsgudstjänst på gränsen mellan Göteborgs, Karlstads och Skara stift. Sön 4 augusti 2024 kl 16.00, Bråtebasse.

Försnack

Vill du vara med i planeringen av Dalabergsmässan? På Försnack läser och samtalar vi om söndagens text och planerar gudstjänsten. Tisdagar kl. 16.00, Dalabergskyrkan

Webbandakter

Ta del av inspelade andakter från våra kyrkor.

Worship Wednesday

Sjung med Gospelkören i Lane Ryr! Ett härligt tillfälle att få vara med i en god sånggemenskap! Vi inleder två onsdagsrepetitioner med att sjunga lovsång! Onsdag 18 sep och 16 okt 2024 kl. 18.30 - 19.10, Lane Ryrs församlingshem

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

Lyssna till söndagens predikan

Här kan du lyssna på senaste söndagens predikan från Uddevalla kyrka.

Skicka in en bön eller tänd ett ljus

Här kan du skicka in en bön eller be oss tända ett ljus i kyrkan. Vi ber för ditt böneämne och tänder ljus i kyrkans ljusbärare.