Foto: Susanne Walström

Huset fullt

Huset är fullt av familjer, barn, ungdomar och äldre i en salig röra. Pingis, sällskapsspel, pyssel, läxhjälp, mat och prat med möjlighet att träna svenska. Baren kan vara med på bibeldramatisering och utforska våra kreativa bönestationer. Tor 12 sep – 5 dec 2024 kl. 16:00, Dalabergskyrkan.

Välkomna till en stunds sällskapsspel, pyssel, läxhjälp, pingis eller för att bara koppla av med en tidning. Klockan 17:00-17:45 serveras en enkel middag till självkostnadspris.

Efter maten går de som vill in i kyrksalen där vi tillsammans med barnen dramatiserar en bibelberättelse och på egen hand eller tillsammans med andra utforskar våra kreativa bönestationer. Därefter samtalscafé eller andra aktiviteter, som avslutas med en andakt kl.19:30.

Kostnadsfritt
Maten kostar 20 kr för vuxna och 10 kr för barn