Några personer samtalar vid ett bord.
Foto: Johannes Frandsen

Är du den vi söker?

Uddevalla pastorat har en bredd av verksamheter och församlingarna har olika profiler vilket gör arbetet utvecklande och roligt. Vi är ett stort arbetslag och vill gärna ha nya medarbetare som är intresserade av att växa och utvecklas i sin tjänst. Nu finns vakanta tjänster och vikariat. Är du intresserad av att bli en del av vårt arbetslag och jobba i Uddevalla pastorat?

I Uddevalla pastorat finns mötesplatser för alla som söker eller önskar en kristen gemenskap eller är nyfiken på vad kristen tro kan vara. Här finns en bredd av verksamheter och församlingarna har olika profiler vilket gör arbetet utvecklande och roligt. Du kan läsa mer om pastoratet här.

Här arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö, med både tydlighet och flexibilitet inom trygga ramar. Vi tillämpar flextidsavtal och vill att man ska kunna växa och utvecklas i sin tjänst. Att kunna samarbeta med andra, likaväl som att kunna jobba självständigt är nödvändigt.

I Uddevalla pastorat är vi många anställda vilket gör att det ofta finns eller kommer finnas vakanta tjänster p g a studier eller byte av arbete. Vi lägger alltid stor vikt vid den sökandes personliga lämplighet för att det ska matcha behoven i församlingen i så hög grad som möjligt samt komplettera den kompetens som redan finns i arbetslaget.

Kontakta kyrkoherde Malin Hammarström för uppdatering om lediga tjänster eller anmäl intresse vid eventuella kommande vakanser.

Församlingarna i pastoratet behöver:

• Präst 100% tillsvidare med huvudsaklig tjänstgöring i Uddevalla och Lane-Ryr.
  • Präst 100 % tillsvidare med huvudsaklig tjänstgöring i Bäve och Dalaberg.