Foto: Simeon Olander

Kyrkans Unga i S:t Mikaelsgården

Många ungdomar ser S:t Mikaelsgårdens ungdomsvåning som sitt andra hem. De tar stort ansvar för varandra och för lokalen. Välkommen att vara en del av gemenskapen. Ons och tor 17 jan–30 maj 2024 kl. 18.00, S:t Mikaelsgården.

Under terminerna har vi öppet i ungdomsvåningen med enklare program om Gud och livsfrågor. Vi brukar även spela pingis, biljard, TV-spel och brädspel och umgås med varandra. Här finns en gemenskap där du kan slappna av och vara dig själv.

Kostnadsfritt

Onsdagar och torsdagar 17 januari–30 maj 2024 18.00-21.00, S:t Mikaelsgårdens ungdomsvåning

Program i maj:

1/5 Stängt pga. Öppet tisdag 30/4 i stället.

Lör 4/5Konfirmation för onsdagsgruppen i Uddevalla kyrka kl. 11:00.

8/5 100% All In. Lek/ spelkväll.

Foto: Simeon Olander

9/5 Fritt häng på KU. Ingen planerad aktivitet, utan kom och häng, prata med en vän, spela spel eller gör vad än just du känner för. Känn dig fri.

15/5 Fritt häng på KU. Ingen planerad aktivitet, utan kom och häng, prata med en vän, spela spel eller gör vad än just du känner för. Känn dig fri.

16/5 For Real For You. Vi kör en enklare andakt. Tema: Jesu lärjunge.

22/5 Fritt häng på KU. Ingen planerad aktivitet, utan kom och häng, prata med en vän, spela spel eller gör vad än just du känner för. Känn dig fri.

23/5 ”Leva som kristen” en kväll med levnadsberättelser om vad livet som kristen kan innebära och innefatta. Det bjuds på fika.

Lör 25/5 Konfirmation för torsdagsgruppen i Uddevalla kyrka kl.11:00.
Sön 26/5 konfirmation för laneryrsgruppen i Lane ryrs kyrka kl.11:00.

29/5 Terminsavslutning- Landbadet. Vi startar klockan 16:30. Anmälan krävs! Se mer information på våra sociala medier.

Efter den 29/5 tar KU ett kortare uppehåll innan ” Sommar-KU” drar i gång. Detta innebär att det inte är någonting torsdag 30/5. Håll utkik på våra sociala medier för mer information.