Foto: Tommy Hvitfeldt

S:t Mikaelsgården

S:t Mikaelsgården ligger ett stenkast från Uddevalla kyrka och här samlas många av körerna och barnverksamhet. Här finns också Café Strömmen där du kan fika och umgås.

Aktuellt i S:t Mikaelsgården och Café Strömmen

Konfa 2024-25

Vad är viktigt i mitt liv? Varför händer onda saker i världen? Hur är jag en bra människa? Och finns Gud? Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt. Olika dagar och tider, Uddevalla, Bäve, Dalaberg. Läger på Ängögården.

Kyrkans Unga i S:t Mikaelsgården

Många ungdomar ser S:t Mikaelsgårdens ungdomsvåning som sitt andra hem. De tar stort ansvar för varandra och för lokalen. Välkommen att vara en del av gemenskapen. Ons och tor 17 jan–30 maj 2024 kl. 18.00, S:t Mikaelsgården.

Körer

Sjung i kör! Här presenteras alla de körer som finns i Uddevalla pastorat. Förhoppningsvis hittar du en kör som passar just dig!

S:t Mikaelskören

S:t Mikaelskören är en blandad kör för alla, både vana och ovana körsångare. Tor 2023 kl. 18:30, S:t Mikaelsgården.

Sommarmusik och taizémässor

Våra sommarjobbande musikungdomar bjuder på musik vid flera tillfällen i sommar, under ledning av Emanuel Karlsson. Välkommen att lyssna på allt från psalmer till dagens hits. Vi firar också taizémässa vid tre tillfällen i sommar.

Närbild på någon i en trädgård som håller i färska örter. En kvinna syns suddigt i bakgrunden.

Trädgård med mening

En gemenskap för dig som inte är rädd för att få jord under naglarna. Odla tillsammans med andra! Fika och andakt. Måndagar 5 feb – aug 2024 kl. 14.00, Café Strömmen

Några tonårstjejer sitter på en hustrappa.

Ungdomsalpha i S:t Mikaelsgården

Är du nyfiken på vad kristen tro kan vara? Här får du möjlighet att diskutera livets och trons stora frågor tillsammans med andra. Ons 2022 16.00, S:t Mikaelsgården.

Uddevalla kyrka

I Uddevalla församling finner du en mötesplats där Guds liv ständigt strömmar, tas emot och ges åt varandra. En plats där du får möta Gud, dig själv och andra. Gudstjänsten är central och här kan du ofta fira högmässa.

Café Strömmen - sommaröppet

Café Strömmen är Uddevalla församlings café, centralt beläget vid Hasselbacken, ett stenkast från torget. Här kan du fika, äta lunch eller köpa glass. Om vädret är bra kan du sitta i solen på vår uteservering. Se nedan våra öppettider under sommaren.

Boka lokal

Behöver du en lokal i samband med dop, konfirmation, begravning eller föreningsmöte? Vi erbjuder lokaler i olika storlekar för uthyrning.

Om S:t Mikaelsgården

S:t Mikaelsgården ligger intill Uddevalla kyrka och har flera olika lokaler som passar sig för olika verksamheter. Här kan du läsa mer om S:t Mikaelsgården.

Vi som arbetar i S:t Mikaelsgården och Uddevalla kyrka

Vem söker du? Här finner du kontaktuppgifter till medarbetare i Uddevalla församling.