Teologisk fördjupning

Här finns möjlighet för dig som är nyfiken på kristen tro, för dig som vill fördjupa dig i Bibeln och finna stillhet i bönen.

En lång och rak grusväg i skogen.

Vuxenväg till tro - Katekumenatet

Längtar du efter en tro? Söker du ett sammanhang där dina frågor och erfarenheter är utgångspunkten, inte de färdiga svaren? Då kan den här samtalsgruppen vara något för dig! Sep 2024, Bäve kyrka

Andlig vägledning

Vill du få hjälp att se hur Gud visar sin kärlek i din vardag? Vill du utveckla din förmåga att lyssna till ditt hjärta och till Guds hjärta? Då kanske samtal med en andlig vägledare är något för dig. Välkommen att höra av dig.

Bön i Bäve

Bön är ett samtal med Gud. Du kan be hur som helst och om vad som helst, med ord eller tyst i hjärtat. Du kan också be tillsammans med andra. Hör av dig om du vill veta mer.

Försnack

Vill du vara med i planeringen av Dalabergsmässan? På Försnack läser och samtalar vi om söndagens text och planerar gudstjänsten. Tisdagar kl. 16.00, Dalabergskyrkan