En kvinna med två barn i knät sitter bredvid en flicka. De sjunger ur psalmboken.

Det händer i Kyrkhörnan, Sjöfruskolan

Kom in och upptäck något nytt.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Babymassage i Kyrkhörnan, Tomtebo

I den lilla gruppen lär du dig massera din baby. Under fikat samtalar vi om olika ämnen som rör massagen och föräldraskapet. Vi träffas vid ett antal tillfällen. Grupperna startar kontinuerligt under terminen. Anmälan.

Öppen förskola i Kyrkhörnan, Sjöfruskolan

Måndagar 9–11.30, drop in. För föräldrar med barn 0-5 år. En stunds gemenskap och chans till att lära känna andra barn och vuxna. Vi träffas för lek, sång och rörelse. Vi bjuder dig och ditt barn på ett enklare fika. Varje måndag från 2 september till 25 november (utom den 28 oktober).

Öppen hörna

Måndagar kl 14.30-16.00. För dig som går i årskurs 4 till 6. En stund efter skolan i Kyrkhörnan, drop-in. Enkelt fika, bibliska berättelser och bön, lek och skapande. Varje måndag från 9/9 till 25/11 (utom 21 och 28/10). Anmälan!

Maracas, barnkör i Kyrkhörnan, Sjöfruskolan

Torsdagar kl 15.30-16.30. För alla barn i årskurs 1-3. Kören det svänger om, för alla barn som gillar att sjunga. Varje torsdag från 29 augusti fram till 12 december (utom 31 oktober).

Ungdomskvällar 18+ i Kyrkhörnan

För dig mellan 18–25 år. Drop in från 17.30. Vi lagar mat och äter tillsammans, spelar brädspel, hänger, kollar film, pysslar och bakar. Ibland har vi även besök av någon gäst! Fem tillfällen, 30/8, 27/9, 25/10, 22/11 och 13/12.

Skapa och språka, Kyrkhörnan

Tisdagar kl 17.30–20.00, jämna veckor. Drop in. En kreativ stund tillsammans. Vi återbrukar, språkar, skriver och skapar. Jämna tisdagar från 3 september till 26 november.

Retreatkvällar i Kyrkstugan

En andningspaus under veckan, några timmar i stillhet och tystnad. Tre tisdagar kl 18-20.30, 24/9, 22/10 och 19/11.

Tomtebokören i Kyrkstugan

Onsdagar kl 19–21. Kom och sjung med oss. Vi sjunger en blandad repertoar i stämmor. Har du aldrig sjungit i kör, det gör inget, alla är välkomna. Vi lär oss tillsammans. Anmälan. Varje onsdag från 28 augusti till 11 december (utom 30 oktober).

Det händer i Ålidhemskyrkan

Kyrkan är full av verksamhet. Kom in och upptäck något nytt. Här finns bland annat barngrupper, finska kören och gospelkörer. På sommaren sker mycket av verksamheten i Kyrkstugan vid Nydalasjön. Klicka på rubrikerna nedan för att läsa mer om verksamheten.