Livsstegen cirkel

Livsstegen cirkel är en självhjälpsgrupp. Du kan gå den före eller efter Livsstegen. Nya grupper startas regelbundet.

I gruppen används boken Livsstegen, skriven av Olle Carlsson. Varannan gång jobbar vi med ett av de 12 stegen och varannan gång med ett tema. Temat bestäms i gruppen, utifrån gruppens behov. Det kan vara vänskap, döden, kroppen, sorgen, trauma, skammen, kärlek. Gruppen bygger på ärlighet och acceptans och mod.

Syftet med gruppen är:

• att ge ett utrymme att få tala utan att bli avbruten, och lyssnad till.
  • att ge utrymme för att lära känna varandra.
  • att ge utrymme för en inre växt, en dialog med sig själv och varandra.
  • att ge utrymme för och att gå från vanmakt till medkänsla.
  • att öva sig i att överlämna sig till en högre kärleksfull kraft.

Här kan du läsa ett reportage från VK om Livsstegen Cirkel >

Livsstegen cirkel i Tegs kyrka

En självhjälpsgrupp för oss alla som känner att livsproblem, stora som små, har gjort tillvaron komplicerad. För dig som vill gå eller som gått Livsstegen. Anmälan.

Marian Karlsson

Diakon, Tegs kyrka, Svenska kyrkan i Umeå

Du kanske också är intresserad av

Sinnesro och de tolv stegen

Här hittar du det samlade 12-stegsarbetet i Svenska kyrkan i Umeå. ”Gud, ge oss sinnesro att acceptera det vi inte kan förändra, mod att förändra det vi kan och förstånd att inse skillnaden.”

Livsstegen – 12 steg för oss som vill hitta en ny väg

Livsstegen är ett självhjälpsprogram för oss alla som känner att livsproblem, stora som små, har gjort tillvaron komplicerad. Nya grupper startas regelbundet.