En hög med grönsaker, frukter och bröd ligger i ett fönster.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Äta tillsammans

Kom efter jobbet, slipp matstök och slå dig ner vid dukat bord. Eller lyssna på vacker musik och äta soppa efteråt. Vissa tillfällen behöver du föranmäla dig till, andra inte.

Mötesplatser runt om i Umeå och Tavelsjö

I broschyren finns höstens mötesplatser för vuxna samlade tillsammans med en karta och kontaktuppgifter. Klicka på knappen för att läsa och ladda hem den i pdf-format. Den finns också som tryckt broschyr i alla våra kyrkor.

Läs broschyren här

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Kafé NyFiket i Ålidhemskyrkan

Kafé Nyfiket är en oas i vardagen. Slå dig ner, fika, läs, prata med andra eller bara vara. Öppet tisdagar kl 14.00 till 20.00 och onsdagar kl 16.00-20.00 från 17 september till 4 december (utom 8-9 oktober).

Matdax med kyrkmys i Tavelsjö

Torsdag 12 september kl 17.00. Tacomiddag och andakt i församlingsgården för alla åldrar. Anmälan senast måndagen innan.

Musik och soppa i Umeå stads kyrka

Tisdagar udda veckor, start 10 september. Musik i kyrkan kl 12.00, därefter serveras soppa, bröd, kaffe och kaka för 50 kr i Martasalen.

Orgelsoppa i Tegs kyrka

Torsdagar kl. 12.00 följande datum: 29 augusti, 26 september, 24 oktober, 21 november och 5 december. Kom och lyssna till en kortare orgelkonsert! Efter konserten serveras soppa från ca 12.15 i Stora salen.

Några personer sitter runt matbordet och äter.

Sopplunch med föredrag i Ersmarkskyrkan

Träff för daglediga där det serveras soppa och vi får lyssna på ett intressant föredrag.

Torsdag tillsammans i Mariakyrkan

Torsdagar udda veckor är det aktiviteter, middag och mässa i Mariakyrkan. Anmälan till middag senast måndagen före. Höstterminen pågår 29 augusti - 21 november och avslutas 12 december.

Tacotorsdag med stilla stund i Tegs kyrka

Torsdagar kl 17.30 jämna veckor. Vi serverar omsorgsfullt lagade klimatsmarta tacos med tillbehör, som avslutas med en stilla stund då vi sjunger tillsammans. Anmälan inför varje gång. Höstterminen pågår: 19/9-12/12.

Torsdagsmiddag med mässa i Västerslättskyrkan

Slå dig ner vid dukat bord och ät med nya och gamla bekanta. Tre tillfällen under hösten. Anmälan.

En grupp äldre personer sitter vid ett bord och fikar tillsammans.

Trivselträffar med mat i Tavelsjö

Onsdagar kl 13 var fjärde vecka, träffas och trivs vi tillsammans över en lunch, 70 kr. Sedan blir det underhållning av något slag. Start 4 september.

Du kanske också är intresserad av:

Två kvinnor sitter vid matbordet och pratar.

Träffas & umgås

Kyrkan har många mötesplatser både på dag- och kvällstid. Kom och träffa både nya och gamla vänner. Lyssna på föredrag och musik, umgås och ät eller fika tillsammans runt om i stan.

Sjung i kör

Det finns vuxenkörer för alla typer av sångare. Har du sjungit länge eller alltid längtat efter att börja? Vill du sjunga varje vecka eller bara ibland? Det finns en kör för dig!