Tegs kyrka
Foto: Jan Lindmark

Tegs månadsblad

Med start hösten 2024 har vi anställda i församlingen bestämt oss för att göra ett månadsblad. Det är fyllt med smått och gott för dig som är aktiv i församlingen, för dig som är boende i församling och särskilt för dig som är nyfiken på oss och vad som händer!

Tegs månadsbrev (klicka på länken nedan för att läsa)

Församlingsledarens hälsning

Hej! Så roligt att du läser Tegs församlings helt nya månadsblad! Mitt namn är Therese Edlund och jag arbetar som församlingsledare i Tegs församling, en tjänst som jag har haft äran att inneha i lite mer än 2 år. Innan dess har jag jobbat som arbetsledare och församlingspedagog i församlingen sedan 2014.

Lagom till att det här bladet trycks och delas ut firar jag 10 år som anställd i Tegs församling. Och det är verkligen något att fira.

Foto: Lina Eriksson

Tegs församling är en fantastisk plats där människor får mötas i samtal och gemenskap, där vi får samlas till bön och gudstjänst, där barn får lära sig mer om kristen tro, där många ideella ryms och där ett stort samarbete med skolorna får ta plats. Ingen dag är den andra lik, vilket jag älskar.

Vi anställda i församlingen har bestämt oss för att prova att göra ett månadsblad fyllt med smått och gott för dig som är aktiv i församlingen, för dig som är boende i församling och särskilt för dig som är nyfiken på oss och vad som händer!

I månadsbladen kommer du exempelvis kunna läsa prästens tankar, intervjuer med anställda, förtroendevalda, ideella eller gästande musiker. Det kommer finnas reportage om kyrkan och kyrkoårets händelser samt ett kalendarium för vad som händer den innevarande månaden.

Hoppas du uppskattar det du läser och kanske får lära dig något nytt om Tegs församling!

Och välkommen att komma in till kyrkan för att säga hej, tända ett ljus eller bara sitta en stund i stillhet. Vi har öppet mellan 8–15 varje vardag