Foto: Svenska kyrkan Uppsala

Konsert i Uppsala

I konsertkalendariet hittar du alla kyrkornas konserter.

Oscarskyrkans vokalensemble står svartklädda och uppradade längs ett balkongräcke med blå himmel i bakgrunden och blickarna ner mot betraktaren/fotografen.

Oscarskyrkans vokalensemble ger lunchkonsert i domkyrkan 25 maj

Programmet innehåller musik av Whitacre, Mäntyjärvi - och ett uruppförande av Paula af Malmborg Wards "Ikaros fall".

Flickkören Mädchenkantorei am Bamberger dom sjunger i sin hemkyrka iförda sina vinröda kåpor.

Bambergs domkyrkas flickkör sjunger i Uppsala

Var med när ensemblen från Bayern ger gemensam konsert med Uppsala domkyrkas flickkör 24 maj.

Kören Gustavi vokalemnsemble står samlade i Göteborgs domkyrka runt en svart flygel, iklädda vinröda körkåpor.

Gustavi vokalensemble gästar med musik av Barber, Taverner och Nystedt

Kören från Göteborgs domkyrka håller konsert i Uppsala domkyrka på Kristi himmelsfärds dag kl 18.00.

De två musikerna syns på varsitt proträtt infllda över en panoramabild över en norsk fjord.

Wärja och Larsson bjuder på Grieg och nationalromantik

Välkommen till Almtunakyrkan onsdagar kl 19.00 för att njuta av musik framförd av körer, solister och instrumentalensembler. 8 maj tar Tobias Wärja och Daniel Larsson oss med på en musikalisk resa från Norge till Sverige.

En flöjtspelande ängel i grön dräkt, en av flera valvmålningar i Uppsala domkyrkas mittskepp.

Upplev "Förklädd gud" i konsert på nationaldagen

Uppsala domkyrkas ungdomskör, S:t Matteus symfoniorkester och solister framför Lars-Erik Larssons klassiker i sin helhet torsdag 6 juni kl 15.00.

All you need is love

Konsert med Mariakören i Sankta Maria kyrka söndag 3 mars klockan 15. Fri entré.

Aktuella förköp gällande Uppsala domkyrka

Besök ticketmaster.se
eller ta kontakt med Katedralbutiken.