En blandad kör övar i en kyrka.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Sjung i Tunabergskyrkan i höst

Nyhet Publicerad

Vill du eller ditt barn sjunga i kör i höst? Nu kan ni anmäla er till någon av Tunabergskyrkans körer som drar igång i september.

Vuxenkörer

Tunabergskören

Start: 11 september
Övning: onsdagar 13.15–14.45

En blandad vuxenkör utan förkunskapskrav. Vi sjunger främst sånger från de senaste decennierna. Vi utvecklas och lär oss tillsammans!

Taizé-kören

Start: 12 september
Övning: varannan torsdag 17.30–18.00

En kör där vi sjunger kvällens Taizé-sånger i stämmor inför mässan senare på kvällen. Ta gärna med ett instrument om du vill spela en instrumental-stämma till! Efter kören finns det möjlighet att äta tillsammans. Sedan börjar kvällens mässa kl. 18.30. Välkommen!

Barnkörer

Sjungis – familjekör

Varannan tisdag 16.30–17.00
Start: 10 september

Familjekör med inriktning för barn 4–5 år. Äldre och yngre syskon, föräldrar, mor-farföräldrar är också välkomna.

Tonfiskarna – barnkör fk-åk 1

Troligen tisdagar
Start: 10 september

Vi kommer till Domarringens musiksal och har kör där. Exakt tid är inte bestämd än, men det blir tidig eftermiddag.

Pärlorna – barnkör åk 2–3

Tisdagar 15.15–15.45
Start: 10 september

Vi hämtar de körbarn som går på Domarringens fritids och promenerar till kyrkan.

Stjärnorna – mellanstadiekör

Tisdagar 15.45–16.15 (Fika från 15.15)