Foto: Lars-Erik Elebjörk

Stadsskogens dag med Svenska kyrkan

Nyhet Publicerad

Äntligen dags för Stadsskogens dag igen! Det finns mycket att upptäcka och ta del av, varför inte inleda med friluftsgudstjänst och söndagsskola vid vattentornet!? Varmt välkommen söndag 25 augusti kl 11–15.

Vi ses vid vattentornet!

Välkommen till Stadsskogens dag 25 augusti! Först gudstjänst och söndagsskola. sedan under eftermiddagen bland annat försäljning av fika och aktivitet för barn.

Gudstjänst och söndagsskola
Sammanlyst för Eriksbergskyrkan, Helga Trefaldighets kyrka och Sankta Maria kyrka.

Fikaförsäljning till förmån för Act Svenska kyrkan.

Ta gärna med dig en stol eller ett sittunderlag.
Åker du buss kan du stiga av vid hållplats Sommarro med busslinje 2, 7, 12 eller Döbelnsgatan med busslinje 30. Färdtjänst kan köra in från Gläntan, Norbyvägen.

Stadsskogens dag har många utställare och något för alla åldrar. Se även info från Uppsala kommun.

Varmt välkommen!