En äldre kvinna sitter och tittar ut genom fönstret.

Nyhet / Publicerad 26 september 2024 / Ändrad 27 september 2024

Stiftelsen Mathilda Lundholms fond

Nu kan du söka bidrag ur Mathilda Lundholms fond. Fondens syfte är att underlätta för ensamstående/ensamboende kvinnor över 65 år.

Sök senast 30 oktober 2024

Är du ensamstående/ensamboende kvinna över 65 år? Då kan du söka bidrag ur Mathilda Lundholms fond. Företräde lämnas för de som varit verksamma inom handelsyrket.

Utdelning ur fonden kan endast göras till mantalsskrivna inom Uppsala Domkyrkoförsamling, Helga Trefaldighets församling, Vaksala församling, Gamla Uppsala församling och Gottsunda församling. Utdelningen är skattefri.

Klicka här för att ladda ner ansökningsblanketten.

Ifylld ansökningsblankett skall vara poststämplad senast 30 oktober 2024 och postas till:

Stiftelsen Mathilda Lundholms fond
c/o Uppsala pastorat

Box 897
751 08 Uppsala

Läs mer i ansökningsblanketten ovan om vad du behöver fylla i, samt information om varför du kan få bidrag. Information om behandling av personuppgifter hittar du på baksidan av ansökningsblanketten.

Eventuella frågor besvaras via e-post: uppsala.mathildalundholm@svenskakyrkan.se
eller på telefon under kvällstid av stiftelsens ordförande, Eva Sjöberg: 0761 33 08 79 (ej vecka 41).

Välkommen med din ansökan!