Glada barn i en kör ler mot kameran.
Foto: Nadine Minner / Ikon

Var med i Vindkraft i höst!

Sång, lek, drama och skapande i Vindhemskyrkans barnverksamhet på torsdagar.

I Vindkraft blandar vi sång, lek, drama, högläsning, skapande, fruktstund med mera. Vi träffas varje torsdag i kyrkan kl 15.00-17.00 och några gånger under terminen medverkar vi i gudstjänster eller konserter där vi på olika sätt visar upp vad vi skapat.

Från och med hösten 2024 kommer vi att ha möjlighet att ses i två grupper, både förskoleklass t o m årskurs 3 samt årskurs 4-6. Det finns 15 platser i varje grupp. Den inledande samlingen och avslutningen i kyrkan har vi alla tillsammans och däremellan delar vi upp oss och sysselsätter oss med de olika aktiviteterna.

Höstens första tillfälle blir 12 september

Mer information och föranmälan: Annika Sandström
annika.sandstrom@svenskakyrkan.se018-430 36 43.

Vi ser gärna att förälder medföljer nya deltagare vid deras första tillfälle. Vindkraft är en verksamhet där torsdagarnas aktiviteter och söndagarnas gudstjänster eller konserter har lika stor betydelse och det är därför viktigt att barnen ges möjlighet att delta vid de tillfällen som finns på schemat.