Två gula solrosor i närbild. Blommorna badar i solljus och bilden går i varma toner. En stor vattendroppe gnistrar på tippen av ett blomblad.

Nyhet / Publicerad 14 augusti 2024

Välkommen till solrosfältet

Snart är solrossäsongen över! Passa på att stanna till vid fältet på Berthåga kyrkogård och njut av de vackra blommorna innan de blommat över.

Berthåga kyrkogård glimrar av solrosor

Sommaren må vara över, men på Berthåga kyrkogård finns ännu några solrosor kvar att beskåda. Du hittar solrosfältet strax efter den stora grinden.

Upplev prakten, fota gärna

Du kan inte längre köpa buketter, men stanna gärna till för att njuta av blomsterprakten och ta en bild eller två. Tagga, om du vill, din bild med #berthågakyrkogård och #solrosor.

Här kan du se andra som besökt Berthåga kyrkogård (länk till Instagram, öppnas i nytt fönster).

Varmt välkommen till solrosfältet!

Ett hav av gula solrosor på Berthåga kyrkogård. Klockstapeln och en löpare som motionerar skymtar i bakgrunden. Himlen är mycket blå utan moln.

Solrosorna vid Berthåga kyrkogård.