Foto: Charlotte Sundin

Älghults församling

I ett skogslandskap med sjöar, skog och gårdar, och små samhällen som Älghult, Alstermo och Fröseke ligger Älghults församling i en typisk Smålandsbygd.

Älghults kyrka

Läs gärna mer om Älghults kyrka. Om du "högerklickar" kan du välja att öppna denna beskrivning i ett nytt fönster och spara, läsa, ladda ner eller skriva ut.

Fröseke kapell

Läs lite om Fröseke kapell. Om du "högerklickar" kan du välja att öppna denna beskrivning i ett nytt fönster och spara, läsa, ladda ner eller skriva ut.

Mötesplatser Älghult

Vi tycker om att mötas. Det finns många olika sätt att vara tillsammans, mötas för samtal och kaffe, eller soppa och underhållning. Ensamhet är inte alltid det vi valt och därför är det skönt att vi som kyrka kan erbjuda många former av mötesplatser för människor i alla åldrar och situationer.

Musikverksamhet Älghult

Älghults församling har ett blomstrande musikliv med körer och duktiga musiker.

Messy Church

En stökig kyrka för stökiga människor i en stökig värld. Messy Church är ett sätt att vara kyrka för alla åldrar som involverar kreativitet, firande av att vi är skapade av en älskande Gud. En öppen, gästfri gemenskap. En kyrka för ALLA

Diakoni Älghult

"Ingen ska behöva vara ensam" är mottot för Älghults församlings diakoniverksamhet.

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Konfirmationsläsning 2024-2025

Här kan du anmäla dig till årets konfirmationsläsning!

BESÖKSADRESS ÄLGHULTS FÖRSAMLING

Församlingshemmet