Foto: Loi Stefansson

Åseda församling

Åseda kyrka har funnits på samma plats sedan slutet av 1100-talet. Den är helgad åt S:t Olof och i Åseda har man varje år fortsatt att fira Olsmässan i slutet av juli.

Åseda kyrka

Läs mer om Åseda kyrka. Om du "högerklickar" kan du välja att öppna denna beskrivning i ett nytt fönster och spara, läsa, ladda ner eller skriva ut.

kapell Nytorpet

Kapell Nytorpet

Kapell Nytorpet är en mindre kyrka vid skogskyrkogården i utkanten av Åseda.

Mötesplatser i Åseda

Vi tycker om att mötas. Det finns många olika sätt att vara tillsammans, mötas för samtal och kaffe, eller soppa och underhållning. Ensamhet är inte alltid det vi valt och därför är det skönt att vi som kyrka kan erbjuda många former av mötesplatser för människor i alla åldrar och situationer.

Musikverksamhet Åseda

Välkommen till musikverksamheten i Åseda!

Någon håller händerna runt en kaffekopp på bordet.

Diakoni Åseda

Vi präster och diakoner finns till för människor i alla åldrar och i olika skeenden i livet. Det diakonala arbetet inriktar sig främst inom det sociala arbetet. Vi har tystnadsplikt och dina kontakter med oss kostar ingenting. Vi jobbar pastoralt, men är lokalt placerade med ansvar i respektive församling.

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Konfirmationsläsning 2024-2025

Här kan du anmäla dig till årets konfirmationsläsning!

BESÖKSADRESS ÅSEDA FÖRSAMLING

Pastoratets expedition