En bebis i dopklänning vilar i någons famn. I bakgrunden står en präst.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Preliminärboka dop i Vä-Skepparslövs pastorat

Här kan du via ett formulär preliminärboka en doptid i någon av kyrkorna i Vä-Skepparslövs pastorat. Du kan även boka dop via telefon 044-24 64 30. Observera att din bokning inte är definitiv förrän du fått en bekräftelse från Vä-Skepparslövs pastorat.

Här kan du via ett formulär preliminärboka en doptid i Vä-Skepparslövs pastorat. Du kan även boka dop via telefon 044-24 64 30. Dop sker vanligtvis på söndagar i samband med gudstjänst (se kalendern) alternativt på vår doplördag kl. 11.00, 12.30 eller 14.00 (se schema). Observera att din bokning inte är definitiv förrän du fått en bekräftelse från Vä-Skepparslövs pastorat. Inom några arbetsdagar får du en bekräftelse på din bokning eller ett förslag till förändringar om till exempel det önskade datumet inte fungerar.

Jag vill preliminärboka dop i

Jag önskar boka en lokal för dopkalas. Pris: Ett rum inklusive kök 700 kronor, flera rum inklusive kök 1000 kronor.

Jag vill låna dopklänning.

Behandling av personuppgifter: Vä-Skepparslövs pastorat hanterar personuppgifter enligt gällande integritetslagstiftning och den rättsliga grunden är berättigat intresse. Uppgifterna sparas tills dopet är över och efterarbetet är avslutat. Uppgifter om kyrkliga handlingar bevaras i kyrkoböckerna. Personuppgifter säljs inte vidare och delas inte utanför Svenska kyrkan så länge Vä-Skepparslövs pastorat inte är skyldiga att göra så enligt lag. Uppgifter överförs aldrig till ett land utanför EU. Personuppgiftsansvarig är Vä-Skepparslövs pastorat, Snårarpsvägen 1, 291 65 Kristianstad. Telefon: 044-24 64 30. E-post: va.pastorat@svenskakyrkan.se Ta kontakt om du vill ha ut information om de uppgifter som finns sparade, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att framföra dem till tillsynsmyndigheten Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten.