Två personer vandrar med stavar bredvid varandra.
Foto: Iuliia Mazur

Väntjänsten

Är en grupp för dig som vill engagera sig ideellt. Vi träffas i Martasalen i Vä församlingshem.

Att göra något för någon annan.

Det kan handla om att besöka någon i hemmet, göra något för de som bor på Skärdalshemmet, dela ut julblommor eller koka soppa till våra soppluncher med middagsbön.

Önskar du få besök i hemmet av någon representant från kyrkan är du välkommen att ta kontakt.

Besöken kan handla om att du och din besökare träffas för en stunds samvaro över kanske en kopp kaffe eller tar en liten promenad tillsammans. Vill du engagera dig i Väntjänsten t.ex. som besökare är du varmt välkommen att anmäla ditt intresse.

I din roll som besökare finns vi till hands för att stötta dig vid de första besöken och sedan har vi regelbunden uppföljning av hur det går med ditt uppdrag. Den du besöker bör du träffa regelbundet och du bör även delta i Väntjänstens träffar.

Vi träffas i Martasalen i Vä församlingshem kl. 14.00 följande datum under hösten 2024:

Är du intresserad av antingen att få besök eller att engagera dig i Väntjänsten, så tag kontakt med:

Diakoniassistent Carina Yngvesson på tel. 044-24 64 32 eller
e-post: carina.yngvesson@svenskakyrkan.se