Foto: Torbjörn Ahlund

Sommar i Vadstena och Dals församlingar

Konserter, kyrkogårdsvandringar, Birgittaspel, och mycket mer.

Musikgudstjänster och konserter

Svenska kyrkan är Sveriges största arrangör av musikarrangemang och bidrar till ett levande kulturliv.

Ögonblick ur mitt liv - Heliga Birgitta

Musikmonolog med Sandra Ottander i Vadstena klosterkyrka

Tillsammans för förändring i 150 år

Sedan 1874 har vi fört en kamp för och tillsammans med människor som lever i utsatthet över hela världen. Vi gör det för att vi alla lever under samma himmel, med samma rättigheter till ett värdigt liv.

Kyrkor

Våra kyrkobyggnader är fulla av historia. Ändå är de inte museum utan används. Här firas regelbunden gudstjänst, och här äger viktiga händelser i människors liv rum.

Rogslösa kyrka

Vadstena klosterkyrka är öppen alla dagar året om.

Vadstena klosterkyrka

Gregoriansk sångövning

Gregoriansk sång för alla, fredagar klockan 15.00 i Vadstena klosterkyrka under perioden 2 februari-7 juni samt 28 juni - 16 augusti.

Societas Sanctæ Birgittæ

GENERALKAPITEL 2024

Guidningar i Vadstena klosterkyrka

Information för grupper som vill utföra guidningar.

Musikverksamhet

Gudstjänster

Gudstjänsten har stark ställning inom kristendomen och är delvis en fortsättning av den judiska synagogsgudstjänsten.

Du kan filtrera information i kalendern nedan. Klicka på förstoringsglaset till höger och skriv in t ex Dal, söndagsforum eller mässa.

Appar

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar. Kyrkguiden som hjälper dig hitta kyrkor och evenemang, Kyrkan – en interaktiv app för barn i förskoleåldern och utlandskyrkans app.